Habos vajkrém fondant alá

Végre megvagy!
Ezt keresem, mióta az első tortámat elkészítettem. Merthogy adva van az a bizonyos fondant bevonat, ami alá nem mindegy, milyen krémet teszel. Egyrészt mert nagyon simának kell lennie, másrészt meg, mert a fondant érzékeny jószág, ezzel-azzal reakcióba lép, és szépen kifolydogál alóla ez és az...
Emiatt a tortát a betöltés után egy vajkrémmel kell mintegy lezárni, amire remekül felhelyezhető a fondant, és ami elzárja az esetlegesen galibát okozó egyéb krémtől.
Ez volt az a bizonyos hagyományos vajas krém (1 rész vaj, egy rész porcukor jól kihabosítva). Csakhogy ezt a tömör gyönyört velem együtt nem sokan szeretik, és bár csak egy nagyjából fél centis sávban ölelte körül a tortát, sokszor volt kipiszkálás itthon is, és hallomásból tudom, másoknál is.
Most megvan végre az a vajkrém, ami nemcsak elviselhető, de egyenesen finom is!




Hozzávalók:
2 tojásfehérje
15 dekagramm porcukor
egy kocka  Rama margarin (25 dekagramm)
vaníliás vaj aroma

Elkészítés:
A tojásfehérjét a porcukorral gőz felett keményre verjük, ami legalább 5-6 perc. Hasonlít a művelet a habcsók készítéséhez, de annyira masszívra nem vertem fel. Ezután addig verjük tovább, míg ki nem hűl. Ezt én a forgótálas mixerre bíztam. Ha kihűlt, hozzá adagoljuk a margarint (vagy természetesen ízlés szerint vajat), és egy gyönyörű, habos, fehér krémmé verjük. Ízesítésre én a képen látható, a Lidl-ben kapható aromákat használom, jelen esetben a Butter-vanille fantázianevűt, amitől isteni finom lesz!
A krém annyira könnyed és finom, hogy akár töltésre is használhatjuk, akár gyümölcspéppel, csokival, stb. 
A receptet Gabriellánál találtam.

Megjegyzések

  1. Kedves Hudi!
    Érdeklődni szeretnék, hogy ezt a vajkrémet egy nappal a felhasználás előtt is el lehet készíteni?Másnap is úgy fog viselkedni a fondant-al?

    VálaszTörlés
  2. Köszi a kérdést!
    Sajnos választ nem tudok rá adni, mivel én azonnal felhasználtam, amikor eddig ilyet készítettem, de érdemes volna kipróbálni! Ha lesz tapasztalatod erről, kérlek oszd meg velünk!
    Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Hudi!
    Szeretek fondant tortákat készíteni a családom örömére. Kipróbáltam több krémet is a fondant alá de valahogy egyik sem volt az igazi. Nemrég találtam meg a "Végre megvagy!"krémet. Csak gratulálni tudok hozzá, nagyon szuper! Köszönjük! Zsóka!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsóka!
      Örülök! Hol lehet megnézni a te tortáidat?

      Törlés
    2. Kedves Hudi!
      A tortákat a telefonommal fényképezem le, csak ott láthatók.Sajnos nem nagyon értek az internethez, de szeretek böngészni a tortáknál és kipróbálni a receptet.
      További szép napot! Zsóka.

      Törlés
    3. Én még fagyasztom is! Szuper krém!

      Törlés
  4. Kedves Hudi. Hétvégén lego tortát csinálok és ezt a receptet szeretném használni a fondant alá. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire lesz masszív ez a krém. Fontos lenne, hogy a torta szögletes legyen ne gömbölyded. A sima vajkrém annyira megszilárdul hogy nagyon jól tart de az íze nem túl jó. Köszi a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edit!
      A krém szépen tart, burkolt tortákhoz használtam én is, bár be kell valljam, a kezdeti lelkesedés után hamar visszatértem a simához, annyi munka van egy tortánál, hogy erre már sokszor nincs energiám. Én a helyedben megcsinálnám most, a hűtőben eláll, egy átkeveréssel újra használhatod, és akkor meglátod, hogy jó lesz-e erre a célra, ha nem, lefagyasztod, és később felhasználod.

      Törlés
  5. Kedves Hudi. Nagyon hálás vagyok a gyors válaszért. Lehet hogy megcsinálom előbb....még meglátom.Te hogy csinálod a sima vajkrémet? Mert nekem valahogy olyan kemény mindig gogy alig tudom megkenni a tortát vele. Nem habosodik a vaj.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is, margarinból...Ha többször sütsz, ajánlok egy "ipari" krémmargarint, amiből nagyon szép vajkrémet tudsz keverni, olcsóbb, szebb, finomabb, mint a Rama. A neve Westfalia krémmargarin.Ha boltiból, akkor csak a Rama jöhet nálam szóba. Egy rész margarin, egy rész porcukor az arány. Én kicsit mikróban meglágyítom a margarint, sőt, amikor torta külső bevonására használom, akár folyósra is! Sokáig kell verni robotgéppel, 8-10 percig. Így egy nagyon lágy krémet kapok, amivel remekül lehet a burkolat alá alapozni.

      Törlés
  6. Kedves Hudi. Nagyon köszönöm a segítséget. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, majd írd meg, hogy sikerült!!

      Törlés
  7. Kedves Hudi.

    Egy kérdésem lenne hozzád.Egy 3 szintes tortát kell bevonnom fondantal a kérdésem az lenne ha megcsinálom ezt a bevonót hozzá akkor ki kell hűteni mielőtt ráteszem a bevonót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, igen, bármilyen tortát csinálsz, legyen az szimpla, vagy több emeletes, a burkolást akkor tudod legszebben megcsinálni, ha masszív, szépen eldolgozott alapra/vajkrémre burkolsz. magát a bevonót teheted langyosan is a tortára előtte, szebben el is tudod dolgozni.

      Törlés
  8. az kimaradt, hogy aztán a vajkrémmel mindenképp hűteni a fondant előtt!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Hudi!
    A vanilia aromából, hány ampullát használsz fel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a kérdést! Sajnos semennyit, mivel ezt már sehol nem lehet kapni a környezetemben :( Ha te még tudsz hozzá lelőhelyet, kérlek szólj!

      Törlés
    2. Én Németországban élek és itt lehet kapni.Kérlek írd meg mennyit tettél régen bele,mert holnap reggel sütném a tortát.Kösznöm!

      Törlés
  10. kb fél ampullányit
    Hudi

    VálaszTörlés
  11. Szia! Hideg vajat kell adagolni hozzá vagy szobahőmérsékletűt? Ha hideg akkor nem lesznek benne vaj darabok?Ha meg meleg vagy langyos akkor nem fog kicsapódni? Köszönöm a válaszod! Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a kérdést! Mint minden vajat/margarint tartalmazó krémnél, itt is fontos szabály, hogy az összetevők AZONOS HŐMÉRSÉKLETűek, leginkább szobahőmérsékletűek legyenek, ekkor elkerülhető a kicsapódás, és a darabos, szemcsés állag.

      Törlés
    2. Köszönöm a gyors valaszod! ☺

      Törlés
  12. Szia.Erdekelne hogy az általad megadot lidl-s vaj aromaból mennyit raksz bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia, most vettem észre a kérdésedet, de korábban már megválaszoltam épp ezt valakinek, sajnos ez az aroma megszűnt, és sehol nem találok olyat, ami kiválthatná :(

      Törlés
  13. a receptböl kimardat a vaj v margarin mennyisege...(porcukorral..azonos aranyt talaltam a komentekben)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. javítom, köszi, egy kocka Rama...nekem ez nyilvánvaló mennyiség volt :)

      Törlés
  14. szia, a hétvégén készítettem az első burkolt tortámat, és a marcipánburkolat alá készítettem el a te vajkrémedet. Isteni finom lett, ellentétben a sima vajkrémmel, amit ugyan elkészítettem először, de nem mertem a tortára kenni, mert az bűn rossz. Még egyszer is köszi ezt a fincsi vajkrém receptet Ibolya

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy megírtad, és hogy tudtam segíteni!!!!
      Még sok-sok szép tortát neked is!

      Törlés
  15. szia ha westfalia krémmargarint használnék akkor is ez a recept?ugyan annyi a tojásfehérje és a cukor?

    VálaszTörlés
  16. Kedves Hudi!
    Kérdésem ha a tortara cukorlap kepet rakok alá ganacheval kenem mivel díszíthetem a keretet és a szélét? Elöre is köszi a választ

    VálaszTörlés
  17. Szia, a nyers tojásfehérje nem veszélyes? Es meddig áll igy el a torta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A tojásfehérje a gőz felett megkapja azt a hőkezelést, ami miatt már nem nyers, szerintem a tortában ez a legtovább eltartható alkotóelem. Gondolj például egy habkarikára, amit hónapokig ehetsz.

      Törlés
  18. Szia!
    Lenne egy olyan kérdésem, hogy lehet a krémbe kakaó port is tenni? Nagyon szimpatikus a recepted és szeretném a kisfiam születésnapi tortájához használni, mint bevonó a fondant alá. Maga a torta krémjét is kakósan szeretném elkészíteni. Köszönöm, ha válaszolsz🙂! Klaudia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nem próbáltam, így nem tudom. De szerintem simán!

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! További szép estét kívánok 🤗

      Törlés
  19. Kedves Hudi!
    Olyan kérdésem lenne, hogy ez a krém használható-e cukorlapra nyomtatott kép mellé/rá díszítésnek? Tartok tőle, hogy esetleg "megolvad" a fotó. Eddig fondant díszítéssel szegélyeztem a képeket, de szebb lenne krémmel.

    VálaszTörlés
  20. Kedves Hudi! Többegyére próbálkozom és nem tudom mit ronthatok el! Mitől csapódik ki a margarin??? Gyönyörű kemény a tojáshabom elkezdem adagolni a margarint bele amikor kb feléhez érek szétválik az egész! Több recepttel próbáltam és mindig ugyanaz lesz

    VálaszTörlés
  21. Én is ki probáltam, és nagyon jó lett.🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatodat, és örülök, hogy tetszett!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések